Systematycznie kierowcy mogą korzystać z nowej jezdni na przebudowywanej drodze krajowej nr 91. Właśnie oddano nowy fragment pomiędzy Zawadą a Siedlcem Dużym. Przełożenie ruchu na nową jezdnię pozwala na kontynuowanie prac w kierunku Katowic.
Obecnie prace budowlane trwają na 14,5 km DK91, a łączna wartość umów na roboty to 296 mln zł. Wcześniej, 8 stycznia udostępnioną jedną jezdnię pomiędzy Siedlcem Dużym a Koziegłowami, a następnie – 21 stycznia – pomiędzy Częstochową i Nową Wsią. Obecnie na wszystkich odcinkach prac wykonywane są na jezdni w kierunku Częstochowy.
Prace na oddanym odcinku
Na oddany dziś odcinek DK91 umowa na kwotę 120 mln zł została podpisana w lutym 2024 roku i wiązała się z przebudową 5,5 km odcinka pomiędzy Zawadą i Siedlcem Dużym.
Projekt realizowany jest przez konsorcjum firm NDI i NDI Sopot, a planowane zakończenie robót wyznaczono na marzec 2026 roku. Jak na razie wszystko postępuje zgodnie z harmonogramem.
Po udostępnieniu ruchu na jezdni w kierunku Częstochowy, wykonawca otworzy front robót na jezdni w kierunku Podwarpia.
Przebudowa DK91 z opóźnieniami
Docelowo przebudowana DK91 będzie drogą klasy technicznej GP – droga główna ruchu przyspieszonego o przekroju poprzecznym 2x2, szerokości pasa 3,5 m i pasa awaryjnego 1,5 m.
Na odcinku Siedlec Duży – Koziegłowy inwestycja od lipca 2023 roku jest realizowana przez firmę PORR, a kosz przebudowy tego 4,4-kilometrowego odcinka wyniesie 84 mln. Zaawansowanie prac sięgnęło tutaj 50 procent. Ruch w kierunku Częstochowy odbywa się po warstwie wiążącej nawierzchni, ale ponad połowa ekranów akustycznych została wybudowana. Na półmetku są również prace nad budową kanalizacji odwodnieniowej.
Umowny termin zakończenia robót na tym odcinku wypadał na listopad 2024 roku, jednak po drodze pojawiły się nieprzewidziane roboty takie jak chociażby konieczność rozbiórki nawierzchni klinkierowej czy podbudowy betonowej. W związku z tym termin został formalnie wydłużony do lipca 2025 roku.
W przypadku odcinka Częstochowa – Nowa Wieś przebudowa również odbywa się w wykonaniu firmy PORR, a obiektem prac jest 4,6-kilometrowy odcinek o wartości 95 mln zł.
Umowa została podpisana w lipcu 2023 roku. Obecnie, po podpisaniu aneksu terminowego, zakończenie robót wyznaczono na maj tego roku, ale już teraz wiadomo, że wykonawca złoży kolejne roszczenia terminowe, w związku z czym do końca prac powinno dojść pod koniec trzeciego kwartału 2025 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.